13 Aralık 2011 Salı



Bugün annemle babamın (yaşasaydı) 38.evlilik yıldönümü olacaktı. Hayat işte umduğumuz gibi olmuyor bazı şeyler. Annem hatırlamıştır, buruktur herhalde. Bende onların nikah fotoğrafı ile yadetmek istedim o günleri.

Ayrıca bugün kahve yaparken aklıma çok sevdiğim, bugüne kadar tanıdığım en beyefendi yöneticilerimden Altan Sağanak geldi. Odasına girer "size birşey sorabilir miyim?" dediğimde bana bazen aşağıdaki şiiri okurdu. Çok da güzel okurdu. Hayatta ise sağlıklı bir ömür, yok eğer değilse rahmet diliyorum.

ADA'YA DAVET

Bana sor güzelim, üzme kendini,
Ben şairim,
Elbette bilirim
Bu yağmurun ne zaman dineceğini;
Ne zaman açacağım havanın;
Adaya kaçta vapur var.
Çamlarda nasıl sevişir âşıklar,
Tadını, lezzetini o sevdanın
Şöyle bir gülümseyiver,
Derhal dinecek yağmur.
Haydi bizi bekliyor vapur;
Bu tramvay Köprüye gider.

Cahit Sıtkı Tarancı

Etiketler: , ,

3 Yorum:

saat: 28 Eylül 2012 05:04 , Blogger Sammetry dedi ki...

Merhaba,

Bu yazdığınız blog'u okurken bahsettiğiniz kişinin dedem Mustafa Altan Sağanak olduğunu o kadar içten bildim ki, yorum atmadan duramadım. Kendisini 29 Mart günü, sabaha karşı yitirdik. Ben torunu Semhan Aydın, asla unutamadığım müthiş dedemin anısına yazılan taziyeleri kendi yazdığım bir anı için derlerken sayfanıza denk geldim ve bildirmenin uygun olacağını düşündüm. Blog'da yazdığınız "tanıdığım en beyefendi" kalıbını okuyunca gözyaşlarıma hakim olamadım. Sevgiler!

-Semhan

 
saat: 3 Ekim 2012 20:49 , Blogger Kendi Merceğimden dedi ki...

Merhaba,

Yorumunuzu şimdi gördüm. Cevap aldığıma mı sevineyim, Altan Bey'in artık bu boyutta bizimle olmadığına mı üzüleyim gerçekten bilmiyorum. Kendisini saygı, sevgi ve rahmetle anıyorum. Hatırımda şu an yüzüme ilgili bakışı ve eşi ile "Yaşar Hanım" hitabı ile saygılı konuşması var. (Umarım ismi yanlış hatırlamıyorumdur.) Hala tanıdığım en beyefendi kişidir. Hayatıma girdiği için şükrediyorum.

Sizinle bu vesile ile tanıştığıma memnun oldum. Anı defteri çok iyi olacaktır. Ailenin hem şu andaki hem de gelecekteki fertleri kendisini en güzel şekilde tanıma fırsatı bulacaklardır.

Candan sevgiler...

 
saat: 12 Ekim 2012 04:17 , Blogger Sammetry dedi ki...

İyi dilekleriniz içimi ısıtıyor. Bir kere daha ne kadar müthiş bir insan olduğunu anımsıyorum. Anı defteri, benim hedefim değil. Bıraktığı bilgilerden - ki onun kadar bilgili bir insanın, arkasındaki hiç bir şeyin kaybolmasına kalbim el vermiyor.

Memnuniyetlerimi bende iletmeliyim. Onu size anımsatan her satırı, benimle de paylaşmanız dileğiyle...

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa