5 Mayıs 2010 Çarşamba

Anılar...



Mina Urgan'ın Bir Dinozorun Anıları kitabını okuyorum son günlerde. Kitapta öyle enteresan konular, kişiler var ki insan şaşırıyor.

Bir ömüre bu kadar bilgi, insan, anı nasıl sığdırılır ve yakın tarihmiş gibi detaylı olarak hatırlanır bilmiyorum.

Kitaptan ara ara ilginç bölümleri paylaşmak istiyorum.

Sait Fait Abasıyanık ile ilgili çok hoşuma giden bir anısını aktarmış Mina Urgan: " ... Sait, Eleni, Cahit ve ben, Bohem meyhanesinde oturuyorduk bir akşam. Sait, kıskançlık denilen duyguyu hiç anlamadığını anlatıyordu bana. "Senin aşık olduğun kadına o da tutulduğu için, bir erkeğe nasıl düşman kesilirsin, nasıl kıskançlığa kapılırsın?" diyordu. "Seninle aynı duyguları paylaşan adam, sana en yakın insandır, senin can kardeşindir" diyordu. Kıskançlığın çirkinliğini, öyle ince bir duyarlılıkla, öyle bir içtenlikle anlatıyordu ki, fena halde duygulanmıştım, ağlamak üzereydim nerdeyse. Derken birdenbire sözünü kesip, ayağa fırladı...

devamını merak eden Bir Dinozorun Anıları'ndan devam edebilir.

Tabii ki düşünce ile eylem her zaman birbirini tamamlamıyor olabilir. Yine de Sait Faik tanımı o kadar güzel yapmış ki bugüne kadar böyle bir bakış açısı ile karşılaşmadığımdan çok hoşuma gitti.

Kendimizi sevdiğimiz, tamam hissettiğimiz, onayladığımız anların çok olması dileğiyle...

Etiketler: , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa