5 Ekim 2012 Cuma

Şarap yalnızken de güzeldir...

 
      ...

19. kim demiş haram nedir bilmez hayyam
      ben haramı helalı karıştırmam
      seninle içilen şarap helaldir
      sensiz içtiğim su bile haram

20. cennette huriler varmış, kara gözlü;
      içkinin de oradaymış en güzeli.
      desene biz çoktan cennetlik olmuşuz
      bak, bir yanda şarap, bir yanda sevgili

21. şarap ile eğlence, aşığım benim.
      küfürden, dinden kaçmak; ışığım benim.
      dedim: ey gelin dünya, başlığın nedir?
      dedi: o güzel gönlün, başlığım benim!

22. bir damla şarap ver çin senin olsun;
      bir yudumu bütün dinlerden üstün.
      söyle, ne var dünyada şaraptan hoş?
      o acıya tatlılar feda olsun.

Ömer Hayyam

ya da


bulut geçti, gözyaşları kaldı çimende
gül rengi şarap içilmez mi böyle günde
seher yeli, eser yırtar eteğini gülün
güle baktıkça çırpınır yüreği bülbülün
bu yıldızlı gökler ne zaman başladı dönmeye
kimse bilmez, kimse bilmez

Mehmet Güreli

Etiketler: , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa